یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

مراقبت از چشم زمان کار با کامپیوتر

۳ بازديد

محافظت از دیده هنگام فعالیت با کامپیوتر

خستگی دیده، یک بیماری شایع میباشد و هنگامی صورت می دهد که چشمان شما در تاثیر استعمال شدید از کامپیوتر و بقیه دکتر نوبت  دستگاه‌های دیجیتال خسته می شوند.


یک کدام از شایع‌ترین علل خستگی دیده، به کارگیری از کامپیوتر میباشد؛ انجمن بصیرت‌سنجی کشور‌ایران، این عارضه را سندرم بصیرت ناشی از شغل با کامپیوتر یا این که خستگی دیده دیجیتال می‌نامد. کسانی که هر روز دو یا این که چندین ساعت پشت‌راز‌هم به شیت اکران نگاه می‌نمایند، بیشترین خطر ابتلا به این بیماری را دارا هستند.

علائم سندرم بصیرت ناشی از فعالیت با کامپیوتر

سندرم بصیرت دیجیتال که ناشی از فعالیت با رایانه میباشد، علائم ذیل را به دنبال داراست:



تحریک دیده

بی آبی دیده

خارش دیده

قرمزی دیده

تاری روئت کرد

سردرد

کمردرد

گردن درد

خستگی عضلانی


طرز های درمانی برای حفظ از دیده هنگام عمل با کامپیوتر

خستگی دیده قادر است آزار دهنده باشد، ولی معمولاً بدون شوخی وجود ندارد و با استراحت دادن به‌دیده یا این که اعمال اقدامات دیگر برای کاهش غم دیده، از در میان می‌رود.


فعال کردن محافظ نوروفروغ آبی‌رنگ

قرار تصاحب کردن در معرض نوروفروغ آبی رنگ آن هم به‌طور مداوم، به دیده‌ها و تندرست کلی آن جراحت میزند. در صورتی هر روز یک سری ساعت در مقابل شیت اکران کامپیوتر میباشید، الگوی خواب شما مختل میگردد و بر ریتم طبیعی شبانه‌روزی تن شما تأثیر میگذارد. حدوداً تک تک نوروفروغ آبی رنگ مرئی پیش از وصال به شبکیه از عدسی دیده و قرنیه عبور می‌نماید، بدین ترتیب با بدون صدا کردن فروغ و روشنایی آبی رنگ در کامپیوتر خویش یا این که خرید یک محافظ کاغذ، می توانید اثر مخرب آن را بر روی چشمان خویش کاهش دهید.


پیکربندی نوروروشنایی شیت اکران را صحیح نمایید

فراموش نکنید که به‌هنگام فعالیت با کامپیوتر در شب، شرایط Light Mood را فعال نمایید تا فروغ سپید خیره‌کننده برگه، به نوری خفیف‌خیس و قابل تحمل برای چشمان شما تبدیل خواهد شد و زخم را به دست‌کم برساند.


به کارگیری از عینک بلوکات

کسانی که از عینک بلوکات استعمال می‌نمایند، حدود ۵۸ درصد بیشتر از کسانی که از این عینک استعمال نمی کنند، ارتقاء سطح ملاتونین در شب را دارا‌هستند. با استعمال از عینک‌های بلوکات، ما می توانیم چگونگی خواب خویش را بهبود بخشیم و دوران فرصت بیشتری را به به کار گیری از کامپیوتر یا این که بقیه دستگاه‌های دیجیتال ادامه دهیم.


پلک زدن زیاد هنگام شغل با کامپیوتر

پژوهش ها علمی علامت می دهد که هنگامی تفحص می کنیم یا این که به شیت کامپیوتر خیره می‌شویم، سرعت پلک زدن ما کاهش می یابد. درواقع در طی شغل با کامپیوتر 66 درصد کمتر پلک می زنیم و همین شغل منجر میشود شما در چشمان خویش حس کم آبی و سوزش نمائید؛ ولی راه حل چیست؟

چاره:

تمرین نمائید که بیشتر پلک بزنید و این را به یک ضابطه برای خویش تبدیل فرمایید.

زمانسنج گوشی خویش را فعال فرمائید تا هر 15 دقیقه، یک استراحت بصیرت داشته باشید.

از قطره‌های جاری کننده و اشک تصنعی دیده استعمال فرمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.