جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

عوارض لیزیک

۳ بازديد

عوارض لیزیک

لیزیک به‌تیتر یک کدام از سریع‌ترین و شایسته ترین معالجه‌های بعدازظهر حاضر برای رفع خطاها چشمی، عوارض معدود و احتمالی در ادامه داراست. در اکثری مفاد حتی ممکن میباشد این عوارض در هیچ‌یک از بیماران مشاهده نشود. به‌طورکلی، در بیماران ذیل معالجه لیزیک دکتر نوبت  ممکن میباشد عوارض تحت مشاهده شوند:

بی آبی دیده

فعالیت لیزیک سبب کاهش موقت ساخت اشک میشود. در شش ماه نخستین بعد از شغل و یا این که بیشتر قابلیت حس کم آبی در دیده‌ها وجود داراست و تا حدودی چگونگی بصیرت را کاهش میدهد. به فرمان پزشک معالج در وضعیت وخیم بی آبی دیده، به کار گیری از قطره‌های چشمی مایحتاج میباشد.

دوبینی و ساخت‌و‌ساز هاله

قابلیت به وجود داخل شدن مشکلاتی مانند ارتقاء آلرژی به فروغ، هاله‌های فضا نورهای پر‌نور و دوبینی در تعدادی روز اولیه بعد از فعالیت آغاز گردد و تا یکسری هفته ادامه داراست.

اصلاحات خطا
در حالتی که لیزر بافت بسیار مقداری از دیده را جداگانه نماید، چگونگی مشاهده کرد مریض سود رضایت بخشی نخواهد داشت و ممکن میباشد طی یک‌سال برای برداشتن بافت بیشتر، به کار لیزیک دوباره نیاز باشد.
اصلاحات بیش‌ازحد
طی مراحل لیزیک ممکن میباشد لیزر بافت بیش‌ازحدی از دیده را از در میان پیروز شود.

آستیگمات

آستیگمات، می تواند در تاثیر برداشتن ناهموار بافت ساخت و ساز خواهد شد.

خطاها فلپ

مشکلاتی مانند تا کردن و برداشتن فلپ از جلوی دیده در زمان جراحی می تواند عوارضی مانند عفونت دیده و اشک‌های مازاد ساخت نماید.

عوارض PRK

پژوهش ها ایفا‌گردیده بر روی بیمارانی که پایین معالجه PRK قرارگرفته‌اند، احتمال بروز این عوارض را در اشخاص نماد داده میباشد:
عفونت

روئت کرد مه‌آلود

تأخیر در بهبودی

دیده‌درد و سوزش

مکان جراحت روی قرنیه

آلرژی به نور و روشنایی

تابش خیره‌کننده و تولید هاله در نزدیکی منابع نور


محافظت‌های پس از جراحی

قابلیت داراست فورا بعداز شغل علائمی مانند خارش، سوزش، درد خفیف و یا این که تاری روءیت کرد شم گردد. درین حالت نگران نباشید، با رعایت کردن نکاتی مانند دوری از مالش دیده، به کارگیری از مسکن و قطره‌ دیده، تا حدودی از شدت این علائم می‌کاهد. رعایت کردن نکاتی مانند استعمال از عینک آفتابی، رانندگی نکردن و دریافت کردن مرخصی از دفتر کار (در شکل نیاز)، منجر تسریع در مراحل بهبودی مریض میشود.

مزایا و معایب

با دقت به اینکه استحضار از مزایا و معایب جراحی لیزیک و PRK فهم صحیح‌تری از آنها‌را به ما میدهد، به‌دنبال مهمترین مزایا و معایب این دو شیوه درمانی را رسیدگی خوا هیم کرد.

مزایای لیزیک

بهبود بصیرت

بارزترین عامل تعیین جراحی لیزیک، اصلاح بصیرت میباشد و می بایست در حیث داشت که هیچ تضمینی برای بازیابی بصیرت بی نقص پس از شغل نیست. بااین‌حالا، حدود 96 درصد از بیمارانی که کار لیزیک را اجرا داده‌اند بصیرت بدون نقص خویش را به دست آورده‌اند.

ایمنی

اگرچه هیچ روشی تماماً سوای خطر وجود ندارد؛ ولی اینک جراحی لیزیک جزء ایمن‌ترین جراحی لیزری دیده میباشد.

سرعت بهبود


فرصت بهبودی کار لیزیک را به طور تقریبً 24 تا 36 ساعت بعداز شغل پیش‌بینی می‌نمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.