دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

پلاریزه چیست و عینک پلاریزه چه کاربردی دارد؟

۳ بازديد

پلاریزه چیست و عینک پلاریزه چه کاربردی داراست؟

درین برگه، به‌رسیدگی عدسی یا این که لنز‌های پلاریزه و کیفیت تلاش این لنز‌ها دکتر نوبت  می پردازیم.


یکی‌از شیوه‌های حفظ از دیده، استعمال از عینک آفتابی مطلوب میباشد؛ در شرایطی که عینک آفتابی غیراستاندارد یا این که نامناسب باشد، خیر‌صرفا از دیده مراقبت نمی‌نماید، بلکه می تواند سبب ساز جراحت دیدن دیده‌ها گردد. عینک آفتابی مطلوب، می بایست دارنده عدسی‌های کیفیت خوب و استاندارد باشد، عدسی استاندارد علاوه‌بر پوشش UV، بایستی از منابع پلاریزه گردیده ساخت و ساز خواهد شد. برای داده ها بیشتر راجع‌به این لنزها تا انتهای این مقاله همپا ما باشید.


پلاریزه چیست؟

پلاریزه، خصوصیت خاص بعضا از مواد شیمیایی میباشد که اشعه مشخصی از نور و روشنایی را غربال می‌نماید. این مواد اشعه‌هایی که از الگوی طبیعی تاسی نکنند، مسدود می‌نماید؛ از این مواد، در تشکیل داد لنز عینک‌های آفتابی به کار گیری میشود. استعمال از این مواد می تواند از شبکیه دیده مراقبت کرده و با ارتقا وضوح مشاهده کرد از اندوه و سوزش دیده پرهیز نماید.

لنزهای پلاریزه به چه شکل فعالیت می‌نمایند؟

در تشکیل داد و ساخت لنزهای پلاریزه، از مواد شیمیایی خاصی به کارگیری می‌نمایند؛ این مواد با فیلترکردن فروغ، شدت آن را کاهش میدهد. مولکول‌های مواد شیمیایی به‌سیرتکامل‌ای شغل می‌نمایند که فقط پرتوهایی از فروغ و روشنایی که به‌شکل عمودی به‌دیده تابیده می شود، از دهانه این لنز عبور نماید. به‌ذکر‌دیگر می‌اقتدار اظهار کرد این عدسی، امواجی را که به‌شکل افقی از سطح صیقلی اجسام مثل کاپوت ماشین به‌دیده تابیده می شود را غربال کرده و از عکس العمل آن با عدسی دیده خودداری می‌نماید.


براین اساس تصاویری که با این نوع عدسی می بینید، مقداری تیره‌خیس میباشد، البته وضوح اجسام تعدادی موازی بیشتر خواهد بود و جزئیات بیشتر قابل مشاهده میباشد.


عینک پلاریزه چیست؟

لنز پلاریزه، نوعی پوشش لنز میباشد که با اصلاح نوروروشنایی تشعشع آن را کاهش می دهد و از دیده‌ها در قبال آفتاب نگهداری می‌نماید. به کار گیری از این عدسی، وضوح مشاهده کرد را بهبود و با کاهش شدت نوروروشنایی به‌‌رفع و دوری از خستگی دیده‌ها امداد می‌نماید.


یک کدام از مشخصه‌های اساسی برای شناسایی عینک با عدسی پلاریزه، هک شدن سخن p یا این که به عبارتی مخفف Polarized میباشد. به حافظه داشته باشید استاندارد UV400، لزوماً به‌مفهوم پوشش پلاریزه وجود ندارد.


لنزهای پلاریزه، در رنگ های متعدد جانور میباشد و سایه آنها به مواد گزینه به کارگیری در ایجاد کرد لنزها بستگی داراست. رایج‌ترین رنگ برای این لنز‌ها خاکستری و قهوه‌ای میباشد؛ ولی رنگ‌های سبز، زردرنگ و ملانین نیز از رنگ‌های دوستداشتنی این لنز‌ها به‌شمار می‌رود. بهتر میباشد دقت نمائید که رنگ‌های تیره تاثیرگذاری بیشتری دارا‌هستند.


عینک آفتابی پلاریزه برای دیده عالی میباشد؟

به کار گیری از این عینک‌ها، بستگی به حالت داراست؛ به‌طورمثال استعمال از آن هنگام اسکی یا این که نگاه کردن به ال‌ای‌دی (تلفن همراه٫ تبلت یا این که خودپردازها) سفارش نمی‌شود.


البته استعمال از عینک پلاریزه هنگام رانندگی، ورزش و یا این که عمل‌های شبیه قادر است به شما در روئت کرد خوب یاری دهد.

کاربردهای عینک آفتابی پلاریزه چیست؟

از عینک‌های پلاریزه در فضای گشوده، به‌خصوص در دور و اطراف‌هایی که اجسام سطح صاف و صیقلی دارا‌هستند (مثل کنار رودخانه و استخر) و نیز دور و بر‌هایی که شدت روشنایی بیشتر میباشد، به کار گیری میشود. واکنش نوروفروغ شدید به‌دیده و در فضای گشوده قادر است منجر آزار دیده‌ها گردد، این عینک می تواند از این جراحت‌ها پرهیز نماید.


استعمال از عینک‌های پلاریزه، به رانندگان نیز سفارش می‌گردد؛ چون منعکس شدن روشنایی از سطح درخشان جاده‌ها، میدان روءیت کرد را کاهش می دهد، همینطور استعمال از این عینک به بیماران دچار به آب مروارید نیز پیشنهاد می گردد، چون این اشخاص دیده‌های حساس‌تری دارا‌هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.