چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

علل فرسودگی پوست

۴ بازديد

یکی از محبوب ترین طریق های هم اکنون و حاضر جهان میان درمان های تزریقی جهت جوانسازی پوست، درمان پوست با روش تزریق چربی است که سبب ساز کاهش یا برطرف شدن چین و چروک ها میشود. تزریق چربی قادر است خلال برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط فضا چشم‌ها، صورتی پرتر و جوانتر و نمای عالی و پوست صافتر را ساخت و ساز کند.

لیپوفیلینگ روشی است که با انتقال چربی به مناطقی دکتر نوبت که به دلیل افزایش سن، زخم یا کاهش وزن حجم خود را از دست داده اند، شکل ظاهری طبیعی تر و خوش فرم تری ساخت می کند. این طرز یک نحوه جدید در جراحی پلاستیک شمرده می گردد. با مرور فرصت و با اصلاحات انجام شده، این تکنیک به عنوان یکی بهترین روشها برای برطرف کردن چین و چروک ها و پر رنگ سازی اندام ها معرفی شده است. تزریق چربی روشی است که در آن از چربی های اضافی خود فرد برای مالامال کردن نواحی دیگر بدن با هدف‌های درمان نواقص و یا تولید کانتورینگ همچنین ایجاد کرد تقارن در صورت زیباتر استفاده می شود.

لیپوفیلینگ در اصفهان نیز جزو خدمات تخصصی کلینیک پوست، کاشت مو، زیبایی و لیزر دکتر معالج رامین مدرسی می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از طریق تماس با شماره تلفن 36703885 - 031 اقدام فرمائید.

علل فرسودگی پوست
نوسانات مکرر وزن نیز میتواند سبب به تولید چین و چروک خواهد شد.
یکی شایع ترین دلایل در این باره، سوابق خانوادگی و ژنتیک فردی میباشد.
مصرف دخانیات و مشروبات الکی از مهمترین دلایل از فی مابین رفتن حالت طبیعی و جوانی پوست میباشد.
هنگام ترمیم آسیب در حالتی‌که گوشه های آسیب به نه به سمت بیرون برآمده نشوند، سبب به اسکار فرورفته می گردد.
اسکار ناشی از تروما، آکنه و حرکات تکراری ماهیچه‌ها زیرپوست سبب به تغییرات هستیولوژیک قابل پیشبینی می‌گردد.
آفتاب و تماس بیش از حد با آن یا حساسیت های ناشی از آن یکی از دست اندرکاران دیگر دراین باره می‌باشد. مشخصه آسیب ناشی از فروغ آفتاب الاستوزیس است، بدین مضمون‌ که رسوب الیاف الاستیک ضخیم شده و نامنظم که به‌طور نسبی تخریب شده اند.

مزایای لیپوفیلینگ
چربی اتولوگ (از بدن خود شما)، برخلاف پرکننده های پوستی، جایگزین یکسانی می‌باشد و احتمال بروز واکنش های آلرژیک به مواد خارجی را کاهش می‌دهد.
نتیجه ها تزریق چربی طبیعی، ماندگار و بی خطر می باشد.
تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی صورت می باشد.
طرز سرپایی که عموماً تحت یک ساعت طول می‌کشد.
بهبودی سریع است.
در‌صورتی‌که بیمار به کلاژن گاو، حساسیت داشته باشد جایگزین مناسبی است.
موردها کاربرد لیپوفیلینگ
مورد ها کاربرد این شیوه امروزه بسیار متنوع بوده و شامل موارد ذیل می باشد.

از فی مابین بردن چین و چروک های ناشی از افزایش سن
لبریز رنگ آمیزی گونه ها و ساخت‌و‌ساز ظاهر زیباتر
از بین بردن چروک های فضا چشم و همین طور برطرف کردن گودی چشم
لبریز رنگ آمیزی و ارتقا حجم لب ها
ارتقاء حجم سینه و نوسازی آن
برجسته سازی باسن
از فی مابین بردن جای جراحت های دیرین یا اسکار و یا جوش
درمان نواقص مادرزادی
تزریق چربی به پشت دستها برای ساخت ظاهر زیباتر
نحوه جاری ساختن لیپوفیلینگ
چربی از یک قسمت از بدن شما گرفته شده، شسته و پاک می گردد و آن‌گاه با سوزن های مخصوص به قسمتهایی که نیاز به تقویت دارند تزریق می شود. ممکن می باشد مایحتاج باشد شغل پیوند چربی را یکسری بار تکرار کرده تا به سود مطلوب برسید. لینک و پیوند چربی یک فرآیند سه مرحله ای می‌باشد: (1) برداشت (2) خالص سازی و انتقال و (3) جایگذاری.

برداشت چربی: شما و جراح بخشی را برای برداشت چربی انتخاب کرده و آن را با بیحسی موضعی تزریق میکنید. جراح برش کوچکی در حیطه برای برداشت چربی ایجاد کرده و با به کارگیری از روش استریل، کانولای متصل به سرنگ را وارد کرده تا با دقت چربی (لیپوساکشن) کسب خواهد شد.
تصفیه و تزریق چربی: زمانی که چربی کافی از بدن اهدا کننده برداشت شد، جراح، چربی ها را برای آماده سازی سلول های چربی برای انتقال به سرنگ های کوچک تزریق چربی آماده می کند. ممکن هست تصفیه به سانتریفیوژ برای چرخاندن چربی یا فیلتراسیون برای از دربین بردن ناخالصی ها قبل از تزریق نیاز داشته باشد.
لینک و پیوند چربی: بعد نقطه تعیین شده جهت دریافت لینک و پیوند فراهم میشود. جراح یک سوزن یا کانول را به نصیب برش خورده وارد می کند. سوزن تزریق معمولاً یک‌سری بار به نقاط مشخص و معلوم شده تزریق می شود. هر زمان که سوزن یا کانول جداگانه میشود، یک خط از بافت چربی با دقت در سطوح بافت طبیعی قرار می‌گیرد. این فرآیند تا وقتیکه اصلاح مورد نظر حاصل گردد، تکرار شده و شبکه ای از چربی پیوندی ساخت‌و‌ساز می کند. برخی از جراحان پیشنهاد میکنند که حوزه‌ ی پیوندی را برای تولید کانتور رضایت بخش ماساژ دهید. برخی دیگر به شیوه جایگذاری برای ایجاد کانتور مناسب تکیه می کنند. جراح ممکن می باشد پانسمان یا بانداژ را روی حوزه‌ پیوندی قرار دهد.
اثر تزریق چربی برحسب حوزه‌ تزریق و کیفیت چربی استخراج شده بین 18-6 ماه است. هر چقدر چربی با ترومای کمتر و سوای خون‌ریزی ساکشن گردد، احتمال پایداری اثر بیشتر میباشد. نواحی مانند گونه‌ها که تزریق عمقی تر بوده و تحرک کمتری دارااست اثر تزریق در مقایسه با خط خنده پایدار تر می‌باشد.

نکات قبل از اعمال لیپوفیلبینگ
فرد بایستی دکتر معالج را از وجود هر گونه آلرژی دارویی، غذایی و محیطی آگاه کند.
فرد می بایست پزشک معالج را در باب همگی داروهایی که مصرف می کند آگاه سازد.
از مصرف داروها یا ترکیباتی که سبب رقیق شدن خون می گردد، دوری شود.
فرد می بایست از دو هفته قبل از تزریق چربی از مصرف قرص آسپرین، بروفن، ژلوفن، دیکلوفناک یا سایر داروهای ضد التهاب هجران نماید.
مراقبت های بعد از اعمال لیپوفیلبینگ
پس از تزریق چربی به شدت توصیه میگردد به مقطع 10 روز از فشار آوردن به محل تزریق جلوگیری کند؛ زیرا این شغل قادر است باعث جا به جایی چربی تزریق شده شود. به منظور کاهش تورم و تسریع فرآیند بهبودی، در سه روز بعداز تزریق چربی، محل تزریق با کیسه یخ ماساژ داده خواهد شد.

برای پرهیز از بروز عفونت، نیاز می باشد پایین نظر پزشک معالج برای مقطع چند روز از آنتی بیوتیک استعمال شود. همچنین بعد از تزریق چربی نباید یکسری روز به محل تزریق دست زده شود؛ چراکه ممکن می باشد چربی حرکت بخورد. همچنین پیشنهاد می شود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق به بازه 7 تا 10 روز و نیز از فعالیت سنگین ، ورزش شدید و خم شدن تا چند هفته جلوگیری کند. به علاوه در سه هفته ی اول تزریق، از قرار خریداری نمودن طولانی بازه در آفتاب، استعمال از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و گرمابه های زمانبر فرصت شدیداً بپرهیزید.

مفاد جلوگیری کردن انجام لیپوفیلینگ
مشکلات انعقادی خون (مصرف داروهای ضد انعقاد، هموفیلی و…)
اختلالات متابولیسم چربی
بیماری های شدید داخلی
عفونت وخیم یا نارسایی نهاد های داخلی
سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پا DVT و یا آمبولی ریوی
بیماران لاغر
ضعف در سیستم ایمنی (دیابت در دست گرفتن نشده)
بیماری عروق کرونر
HIV


عوارض جانبی لیپوفیلینگ
برای مثال عوارض تزریق چربی به صورت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ورم بعداز تزریق چربی (کبودی و تورم در تزریق چربی قابل پیش گویی و طبیعی هست؛ البته کبودی و تورم بیش از حد می تواند از عوارض جانبی ناشی از تزریق باشد).
بیحسی موقت در حوزه‌‌ی تزریق چربی
زخم‌های کوچک (در نواحی تزریق و برداشت چربی) که بعد از مجال زمان کوتاهی بهبود می یابند و اثر آنها محو می‌شوند؛ اما ممکن می باشد به طور کاملً از در میان نروند.
از در بین رفتن مقدار حجم چربی در ناحیه تزریق شده در زمان تعدادی ماه اول
فرصت نقاهت آن معمولاً 2 هفته میباشد که در این 1 تا 2 هفته تورم در حوزه‌ تزریق شده وجود دارد.

درمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

۹ بازديد

پوست پهناور‌ترین ارگان تن میباشد و در شکل نیاز ، بضاعت و توان قابل مراعات‌ای برای انبساط و انقباض دارد. پوست ، توانمند و منعطف است اما بافت‌های تقویت‌ کننده پوست در شکل کشیدگی بیش تر از حد یا این که خیلی سریع ممکن هست دچار آسیب دیدگی شوند. اتساع سریع پوست می تواند به بروز سوراخ یا این که رخنه‌ پوست سبب خواهد شد . رخنه‌ پوست مشکلی شایع میباشد که مردان و زنان نسبتاًً در همگی سنین و همه انواع پوست دچارش میگردند. 

دکتر نوبت



نزدیک به 90 درصد زنان در طول بارداری در گیر رخنه‌ پوست میشوند ، اگرچه این خلل برای مردان و زنان و نوجوان ها نیز اتفاق می‌افتد . این ایراد اکثر اوقات در طی عصر‌های رشد و تغییرات جسمانی مانند افزایش وزن زیاد ، بلوغ و عضله‌سازی بیشتراز حد به وجود می‌آید.

رخنه‌ پوست یا این که استریا چیست؟
رخنه‌ یا این که رخنه‌ پوست خطوط یا این که نوارهایی میباشند که به جهت کشیدگی زیاد بافت‌های متصل به پوست ساخت و ساز می‌شوند. هنگامی لایه میانی پوست در گیر کشیدگی زیاد شود ، بعضا از فیبرهای کلاژن آن دچار پاره گی میشوند . این باعث می گردد رگ‌های خونی نهفته در زیر پوست از دربین رخنه‌‌ها به صورت خطوط روش‌راه و روش قرمز‌رنگ یا این که بنفش چشم شوند. به گذر زمان زمان ، آنها همچنان که رگ‌های خونی تسکین پیدا می‌نمایند به رنگ سپید یا این که نقره‌ای درمی‌آیند . مجموعاَ علایم سابق الذکر تماما از دربین نمی‌روند.


اگرچه علایم رخنه‌ پوست با درد همدم نیستند ، می توانند به شم اعتماد و عزت نفس شخص لطمه بزنند . به جهت اثر ها روانی ناشی از بروز رخنه‌ پوست ، خبرگان امر سال‌هاست در همت می باشند تا معالجه مؤثری برای این عارضه پیدا خواهد شد . متاسفانه هیچ درمانی برای محو بی نقص آن ها نیست . در هر اکنون طرق درمانی جدید‌ای برای رخنه‌ پوست در هم اکنون ایجاد کرد است و برخی از این طریق‌ها نویدبخش به لحاظ می‌رسند.

پیشگیری از ترک شکم بعد از وضع حمل
به یاری برخی روشها میتوانید از رخنه‌ شکم بعد از وضع حمل پرهیز فرمایید یا این که مقدار این ترکها را کاهش دهید . برای مثال ؛ برای پیشگیری از رخنه‌ حاملگی می توانید از معالجه های ساده خانگی مثل کره‌ کاکائو ، روغن ویتامین E یا این که مرطوب‌کننده‌ های غلیظ استعمال کنید . بقیه روشهای پیشگیری عبارتند از:

به کارگیری از کرم‌های مخصوص بارداری
آفتاب رخنه‌ های پوستی را مشخص و معلوم خیس می نماید و کلاژن پوست را از میان می‌برد. به همین ادله نیاز است پوست، به ویژه پوست شکم در زمانه بارداری از تابش مستقیم نوروفروغ خورشید مراقبت شدود
آبرسانی پوست با مرطوب کننده ها بعد از استحمام
نوشیدن آب به مقدار زیاد و تناول کردن مواد مفید در بارداری
ورزش منظم
کنترل وزن و دوری از تغییرات ناگهانی در وزن بدنتان
مصرف روغن ویتامین E، روغن زیتون ، آلوئوورا و روغن جوانه گندم پیش از ساخت رخنه‌
کاهش مصرف قهوه ، دمنوش و نوشابه ( زیرا سبب پایین آمدن آب تن میگردند )
به کار گیری از ویتامین C که علاوه بر پیشگیری به معالجه ترکها نیز یاری مینماید
رفع رخنه‌ شکم با معالجه‌های پزشکی
پزشکان توصیه می‌نمایند برای رفع رخنه‌ شکم ، چاره‌های طبیعی پیشگیرانه خیلی عالی از چاره‌های پزشکی‌ بعداز تولید رخنه‌ های پوستی می‌باشند. به ویژه تعیین روشهای درمانی کلینیکال رخنه‌ پوست، برای ماد‌رها شیرده بایستی با وسواس بیشتری انجام شود و محدودیت های زیای هم دارد. البته در صورتی‌که شما از آزمون کردن چاره‌های خانگی برای رفع شکاف شکم خسته گردیده‌اید و فایده‌ای نگرفته اید، معالجه‌های پزشکی نیز برای رفع رخنه‌ شکم وجود دارند . این معالجه‌ها بایستی پایین تحقیق یک دکتر معالج ایفا شوند.

رفع شکاف شکم با لایه بردار‌های شیمیایی
در روش رفع رخنه‌ شکم با لایه برداری شیمیایی که به آن درما پیلینگ هم میگویند از یک محلول شیمیایی روی رخنه‌‌های پوستی به کار گیری میگردد . این محلول دربردارنده مواد شیمیایی مانند سالیسیلیک ، کربولیک اسید ، گلیکولیک ، لاکیتک و تریکلرواسیتیک میباشد که وقتی روی رخنه‌‌های پوست به شغل برده می‌شود ، سبب ساز به تشکیل تاول می‌شود . پوست تاول زده بعدا قالب قالب گردیده و لایه‌ای تازه از پوست ایجاد کرد می گردد . این معالجه ریسک‌هایی نیز داراست مانند تغییر‌و تحول رنگ پوست ، تیره شدن غیرعادی پوست در صورتیکه که قرص ضد بارداری مصرف نمایید ، اسکار و تب خال.



رفع رخنه‌ شکم با لیزر درمانی
لیزر درمانی طریق‌ای معمول و آیتم تائید برای رفع رخنه‌ شکم و استرچ برند‌ها میباشد. در لیزر درمانی هم روی شکاف‌های کهن‌خیس و هم روی رخنه‌‌های جدیدتر پوست کار می‌شود. لیزر درمانی دربرگیرنده تخریب بافت پوست متبوع جهت تقویت و ارتقاء ساخت سلول‌های نو پوستی می گردد . دو طریق لیزر درمانی برای رفع شکاف‌های شکم وجود داراست :

لیزر درمانی پالسی
لیزر فرکشنال غیرفرسایشی (fractional non-ablative laser)
در هر دو روش لیزر درمانی ، رخنه‌‌های پوست به میزان قابل رضایتی برطرف گردیده و بافت پوست بهبود مییابد . لیزر درمانی شیوه‌ی دائمی برای رفع ترک شکم میباشد.

روش انجام میکرودرم ابریژن

۳۱ بازديد

میکرودرم ابریژن چیست؟
میکرودرم ابریژن روشی است که در آن با به کارگیری از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار میگیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ساخت می‌کند و این فرآیند، منجر رفع بخش اعظمی از ایرادات پوستی، تحریک پوست به کلاژن سازی و جوانسازی پوست شود.

در ضمن یک مکش نیز روی پوست ایفا می‌شود دکتر نوبت که سبب ساز توده شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به ناحیه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در بهره موجب ترمیم و طراوت پوست می شود.

روش ایفا میکرودرم ابریژن
در حالتی‌که که سابقه عفونت تبخال داشته باشید، جهت احتیاط ممکن می باشد داروی ضد ویروس برای درمان تبخال تجویز خواهد شد. پوست قبل از درمان تمیز شده و برای حفظ چشم در ازای کریستال های دور از هم دستگاه میکرودرم ابریژن، به کار گیری از عینک ایمنی ضروری است. شدت درمان (فشاری که با آن کریستال‌ها با پوست برخورد دارا هستند) بسته به نوع کریستال‌های به عمل رفته، فشار مورد به کارگیری یا طول درمان گوناگون می باشد.

همچنین این شیوه به کرم‌های بی حسی برای کاهش درد نیازی ندارد. پزشک معالج پوست را کشیده و با استفاده از یک دستگاه دستی به آرامی ذرات کریستال را به روی پوست هدایت می‌کند و آن گاه بلافاصله کریستال‌ها و ذرات غیروابسته شده از پوست توسط دستگاه مکیده میگردند. کریستال‌ها بعد از واکنش، یاور با سلول‌های مرده حاصل از درمان به درون ظرفی بسته و جداگانه می‌روند تا هیچ خطر آلودگی ناشی از سلول‌های مرده وجود نداشته باشد.

در درمان با میکرودرم، کریستال‌ها مجدد به کارگیری نمی‌شوند. در انتهای درمان کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب به پوست زده می‌گردد.


موردها به کار گیری و فواید میکرودرم ابریژن
هدف از روش میکرودرم ابریژن لطیف تر شدن، روشن تر شدن و درخشان تر شدن پوست است.
اکثر زمان ها افراد برای از میان بردن ایرادات ذیل هم از این روش استفاده می‌کنند. این مشکلات عبارتند از:

1- ملاسما( مشکلی کاملا معمول که سبب ساز ساخت‌و‌ساز لکه یا پینه‌های تیره در سطح پوست می گردد)
2- خطاها پوستی خفیف (همچون رنگدانه های نا هموار و یا بافت پوستی ناخوشایند)
3- پوست های چرب و مات
4- منافذ باز پوست
5- منافذ بسته شده ی پوست
6- خطوط ریز
7- جای جوش‌ها
8- جای آسیب یا سوختگی

برخی دیگر از فواید میکرودرم ابریژن مشتمل بر افزایش جریان خون و جریان لنفاوی می‌باشد که سلامت داخلی پوست را افزایش می‌دهد. همینطور متخصصان امراض پوستی با امداد نحوه میکرودرم ابریژن کاری می‌کنند که داروهای ضد پیری به عمق پوست نفوذ کنند و باعث درخشان شدن پوست شوند.



عوارض میکرودرم ابریژن
بعداز میکرودرم ابریژن، ممکن می‌باشد پوست به رنگ صورتی یا قرمز‌رنگ متمایل شده و یا مقداری متورم شود. این عوارض معمولاً کاسه یک روز از در بین می‌روند. در برخی موردها پوست ممکن می باشد دچار کبودی، سوختگی، سوزش و یا بسیار حساس به نوروروشنایی خورشید شود. این عوارض بدون نیز به درمان برطرف می‌شوند.

اگر‌که پوست مستعد ابتلا به لکه‌های تیره باشد، پس از برطرف شدن جوش یا بهبود زخم‌های پوست خطر ایجاد لکه‌های تیره‌ بیشتر ارتقاء می‌یابد. درصورتی که که میکرودرم ابریژن بوسیله پزشک معالج پوست مجرب صورت پذیرد عوارض به حداقل می‌رسند.

کدام لیپوم ها را باید جراحی کرد؟

۹ بازديد

علل بروز لیپوم
ادله تولید آن بسیار ناشناخته میباشد. ممکن میباشد در تن اشخاص در گیر به جهت دست اندرکاران ژنتیکی لیپوم های گوناگون به وجود بیاید. حدود 2 تا 3 درصد از اشخاص در گیر به‌این عارضه سابقه دار موروثی میباشند.
علائم لیپوم
لیپوم ها می‌توانند در هر منطقه ای از تن تشکیل شوند و معمولاً با نماد های تحت یاور می‌باشند:
به راحتی و با فشار جزئی انگشتان دست به جنبش در میایند.
قابل انعطاف می باشند و به طور گردآور دکتر نوبت  بیضی شکلی تحت پوست شم میگردند.
عمدتاً در گردن، کتف ها، کمر، شکم و بازوها تشکیل می گردند.
از نظر اندازه خرد و نزدیک به 5 سانتی متر می باشند؛ ولی میتوانند پرورش نمایند.
پروسه رویش آرام ای دارا‌هستند.
میتوانند یاور با درد باشند، به خصوص درصورتی که پرورش نمایند و به روان فشار بیاورند.
مفاد مستعد لیپوم
چربی خون بالا و چاقی از دست اندرکاران خطر ابتلا به لیپوم می‌باشند. ابتلای به لیپوم نسبتاً معمول میباشد. کارشناسان تقریب می‌زنند که حدود 1 درصد اشخاص دارنده این غده های چربی پایین پوستی میباشند. عده ای که دارنده یک خانواده خویشاوند در گیر به یک یا این که تعدادی لیپوم میباشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به‌این بیماری قرار دارا هستند. لیپوم همینطور در اشخاص دربین 40 تا 60 سال نیز بیشتر رخداد می افتد؛ ولی در هر سنی ممکن میباشد ساخت شوند. حتی می‌توانند از بدو میلاد وجود داشته باشند. لیپوماها بر روی هر جنسیتی از اشخاص تأثیر می‌گذارند، ولی در زنان سرایت پاره ای بیشتر دارااست. بقیه دست اندرکاران خطر برای ساخت لیپوما ممکن میباشد مشتمل بر موردها پایین باشد:

چاقی
کلسترول بالا
دیابت
بیماری کبد
عدم تحمل گلوکز
لیپوم
گونه های لیپوم
لیپوم ها (غده های چربی) گونه های مختلفی دارا هستند که پزشکان نوع آنها‌را با تحقیق بافت آن تحت میکروسکوپ تشخیص میدهند.

لیپوم بی آلایش: معمول ترین نوع آن میباشد.
لیپوم آتیپیک (Atypical lipoma) این تومورها دارنده محتوای عمیق خیس و سلول های بیشتری می‌باشند.
هیبرنوما (Hibernoma): این نوع دربردارنده چربی قهوه ای به مکان چربی های سپید میباشد که در نوع بی آلایش مشهود است.
میلولیپوم (Myelolipoma): بافت چربی در میلولیپوم برخلاف لیپوم های بی آلایش، گلبول های سپید خون ساخت و ساز می نمایند.
لیپوم سلول دوکی (Spindle cell lipoma): همان گونه که از اسمش مشخص و معلوم میباشد، سلول های چربی درین نوع دوکی صورت میباشند.
لیپوم پلئومورفیک (Pleomorphic lipoma): این نوع دارنده سلول های چربی در گونه های و اندازه های متعدد است.
فیبرولیپوم (Fibrolipoma): دربردارنده بافت های چربی و فیبری میباشد.
آنژیولیپوم (Angiolipoma): دربردارنده تعداد متعددی رگ خونی و چربی میباشد.
بخشها تولید لیپوم
لیپوم قادر است در هر بخش از تن تشکیل گردد؛ ولی به صورت معمول در بخش پایین ظواهر می‌شود:

گردن
کتف ها
ساعد
بازوها
ران
تشخیص لیپوم
آغاز پس از معاینه معین می گردد که لیپوم دردناک میباشد یا این که نه بعضی وقت ها با تشخیص دکتر معالج نیاز به بیوپسی (مثال کوچکی از آن را برداشته و تست می نمایند) است اما معمولاً لیپوم ها غیر سرطانی می باشند؛ البته بعضی وقت ها برای تشخیص عالی و به جهت اینکه با چه کسی است خطا گرفته نشود از سیتی نسخه برداری و MRI امداد میگیرند تا عمق لیپوم و اینکه آیا اعصاب و روان و بافت های دور و اطراف آن را زیر تأثیر قرار داده میباشد یا این که خیر معین گردد.

اینستاگرام پزشک رامین مدرسی

پرهیز از بروز لیپوم
عدم به کارگیری از الکل و آب میوه‌های فاقد الکل
کاهش وزن، چون پژوهش ها اخیر علامت می‌ دهد که اشخاص با اضافه وزن بیشتر مستعد این بیماری میباشند.
داشتن کار بدنی مانند گونه های ورزش و پیاده‌ وری
به کار گیری بیشتر از میوه و صیفیجات و کاهش مصرف اشکال چربی مضر
عدم مصرف غذاهای فست فودی و فراهم
عوارض لیپوم
لیپوم گردآوری های خوش خیم سلولهای چربی میباشند. با این اکنون، متخصصان در خصوص اینکه لیپوماها احتمال سرطانی شدن دارا‌هستند یا این که خیر اختلاف حیث دارا‌هستند. عده سرطانی سلولهای چربی تحت عنوان لیپوسارکوما شناخته میشود.

برداشتن لیپوم سوای جراحی
تزریق استروئید: در برخی از موردها می اقتدار از استروئید های تزریقی نیز در محل لیپوم استفاده نمود. دقت داشته باشید که استروئیدها صرفا گردآوری را خرد می نمایند و کارکشته به حذف آن نیستند.
لیزر: در مواردی که گردآوری گرانقدر باشد می اقتدار برای معالجه آن از لیپولیز لیزری به کار گرفت. به جهت این که در جراحی این جمع ها مکان جراحت باقی می‌ماند می اقتدار بیان کرد لیپولیز لیزری شایسته ترین روش برای معالجه لیپوم میباشد. لیزر خیر فقط چربی مازاد را ذوب می نماید بلکه سبب ساز مسدود شدن رگ های خونی و محکم خیس شدن بافت ها نیز میگردد. در‌این کار هیچگونه مکان جراحت و بریدگی بر روی بدن مریض باقی نمی ماند، براین اساس می اقتدار این نحوه را شایسته ترین و مطمئن ترین طرز برای معالجه غدد چربی دانست.
هزینه معالجه لیپوم
هزینه برداشتن این عارضه به دست اندرکاران ذیل بستگی دارااست:

اندازه و پرورش آن
محل غده چربی
ابهام شغل و روشی که برای برداشتن آن به کار گیری میشود.

نکاتی که لازم است قبل از انجام بلفاروپلاستی بدانید

۸ بازديد
بلفاروپلاستی یا این که جراحی زیبایی پلک روشی هست که با بکارگیری آن می‌توان پوست مازاد و چربی های زائد جان دار در حوزه‌ پلک را از میان برود و دیده ها را به وضعیت جوانی و زیبای خویش بازگردند. جاری ساختن این عمل برای اشخاصی که به تشخیص پزشک معالج کاندیدای قابل قبولی محسوب میگردند؛ خلال افزایش زیبایی صورت و دیده ها، به جوان خیس چشم شدن نیز یاری می‌نماید؛ در حدی که با ایفا این جراحی تا دهه می‌قدرت جوان خیس به حیث رسید. به همین برهان این جراحی موقتا طرفداران بسیاری در عالم پیدا کرده و روز آپ تو دیت در فعلا ارتقا محبوبیت فی مابین اشخاص هست.

جراحی زیبایی پلک یک عمل سرپایی و معمولی است که دکتر نوبت بدون نیاز به بیهوشی ایفا می‌گردد؛ همینطور پس از اعمال این فعالیت مریض نیازی به بستری شدن در بیمار ستان ندارد و می‌تواند بعد از ان به خانه بازگردد و استراحت نماید. این کار مختص خانم ها وجود ندارد و آقایان نیز می توانند از این کار زیبایی پلک به کار گیری نمایند.

روش اجرا شغل بلفاروپلاستی به دو شکل پایین میباشد :

بلفاروپلاستی یا این که جراحی لیفت پلک ذیل
در جراحی لیفت پلک پایین پزشک آغاز با ساخت‌و‌ساز یک برش ریز در حوزه‌ تحت دیده، چربی های مازاد جان دار درین حوزه‌ را که سبب ساز پف کردن زیر دیده و زشت شدن آن می شوند را حذف می نماید و پوست مازاد جانور در زیر دیده را برمی‌داراست تا حوزه‌ ذیل دیده صاف و سوای چروک خواهد شد و زیبایی صورت و دیده ها نیز چند موازی خواهد شد.

بلفاروپلاستی یا این که جراحی لیفت پلک بالا
در جراحی پلک بالا در ابتدا پزشک با به کار گیری از تیغ جراحی یک کدام از برش ریز به موازات چروک های طبیعی پلک ایجاد کرد می نماید و آن گاه با به کار گیری از لیزر و یا این که امواج رادیویی و یا این که تیغ جراحی، پوست و چربی های مازاد مو جود در‌این حوزه‌ را حذف می نماید؛ براین اساس چروک ها و حتی افتادگی پلک در این ناحیه به صورت دیده گیری رفع میگردد. در غایت نیز پزشک معالج با استعمال از بخیه های نازک و دقیق، برش تشکیل داد گردیده را با تمرکز و نازکی بخیه می زند؛ و بدین شکل فرد علاوه بر ارتقاء زیبایی، میدان روئت کرد گشوده خیس و بزرگ تری نیز به دست می آورد.

نکاتی که مورد نیاز هست پیش از ایفا بلفاروپلاستی بدانید
شش ساعت پیش از مراجعه به بیمار ستان از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.
پیش از مراجعه به کلینیک استحمام کامل انجام دهید و از به کار بردن هرگونه پیرایش در شکل خودداری کنید.
مدارک پزشکی پیشین مشمول عکس، تست، نوار قلب و غیره را همپا داشته باشید.
به طبعً برای ویزیت های بعداز شغل زیبایی پلک، در موعد مقرر به پزشک رجوع کنید.
در دو روز اول بعد از عمل زیبایی پلک کبودی و تورم افزایش می‌یابد و بعد از آن طی یک تا دو هفته به ندرت و خویش به خویش ازبین خواهد رفت .
در سه روز نخستین پس از فعالیت زیبایی پلک استراحت بدون نقص داشته باشید یعنی حتی الامکان دراز بکشید و چشمها را ببندید.
در روز نخستین بعداز کار زیبایی پلک از کمپرس سرد استعمال فرمایید که هر یک ساعت، بمدت 5 دقیقه کمپرس می بایست صورت پذیرد.
تنها از داروهایی که دکتر معالج شما تجویز کرده است به کارگیری نمایید.
در یک تا دو روز نخستین پس از شغل زیبایی پلک ممکن می باشد یک سری قطره خون از محل بخیه ها بیرون خواهد شد که طبیعی بوده و مکان نگرانی ندارد.
در یک سری روز اولیه بعداز کار پلک احتمال تاری دید خفیف وجود دارااست که طبیعی میباشد؛ نگران نباشید .
از زمان کار پلک تا پنج روز از تر شدن شکل بپرهیزید و روز پنجم پیش از مراجعه به مطب استحمام کنید .
بخیه های پلک روز پنجم پس از شغل برداشته میشود و مکان بخیه ها پس از یک تا دو ماه تا حدود متعددی محو می‌گردد .

تا چهار هفته از ماساژ و خارش پلک بپرهیزید ومحل بخیه ها را بازنویسی نکنید .
تا دو هفته بعداز عمل زیبایی پلک از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل دوری نمائید .
تا یک ماه بعداز شغل زیبایی پلک از اعمال فعالیتهای بدنی هنگفت خویش داری فرمائید.
در روزهای اولیه بعداز فعالیت زیبایی پلک، پلک شما ممکن میباشد چشم انداز مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طول یک سری هفته و با فروکش کردن تورم چشم انداز پایانی پلک مشخص و معلوم میشود بنابراین در روزهای اولیه پس از فعالیت ، همت نکنید سود عمل را نظارت فرمایید .
در کسانی که قبل از عمل عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .
کار بلفاروپلاستی نمی تواند باعث بالا کشیدن ابرو یا این که درشت شدن دیده ها شود.
در شرایطی که هر سیرتکامل دارویی مصرف مینمایید یا این که بیماریهای جسمی یا این که روحی دارید و یا این که سوابق جراحی یا این که ابتلا به هپاتیت (یرقان) یا این که HIVدارید به جراح اگاهی دهید . در شکل وجود اعتیاد به مواد مخدر اگاهی دهید.
از دو هفته پیش از شغل تا یک هفته بعد از شغل از مصرف بروفن، آسپرین و ویتامین E و از مصرف دخانیات دوری کنید .
مسدود شدن ناکامل پلک ها در یک سری هفته اول بعد از فعالیت زیبایی پلک، معمول است در این زمینه ها، پیش از خواب از پماد چشمی استفاده فرمایید

چه عواملی موجب خارش پوست می شوند؟

۵ بازديد

خارش پوست که به آن پروریت (Pruritis) نیز می‌گویند، یک حس آزاردهنده و غیر مطلوب می‌باشد که فرد را به خاراندن پوست وادار می‌کند. علل احتمالی خارش پوست عبارتند از بیماری‌های داخلی و پوستی بیمار. در مواردی که خارش علت خاصی ندارد می بایست به پزشک معالج پوست مراجعه کرد. دکتر معالج قادر است علت مسئله‌ای خارش را مشخص کرده و آن را درمان نماید. درمان‌های خانگی متعددی نظیر کرم‌ها و مرطوب کننده‌های سوای نسخه به نیکی خارش را برطرف می‌کنند. درپی دکتر نوبت به معرفی علل خارش پوست می پردازیم.

بیماری نخاعی
ظاهر شدن خارش مداوم وسط کمر (بدون جوش یا دانه) می‌تواند نشان‌ی نوروپاتی، آرم‌ای از عصبانیت باشد. قبل از ارائه درمان، پزشکان شروع بیماری نخاعی را به‌عنوان یک علت، شناسایی می‌کنند. تحقیقات نماد داده می‌باشد که بیماری ستون فقرات، چه به علت سن یا آسیب، می‌تواند بر عصب فشار وارد کند و آن را حاد کند که منجر حس خارش در پوست می گردد.

خارش‌های نوروپاتی ممکن می‌باشد در یک سمت بدن و یا هر دو طرف فیس دهد؛ اما در حالتی که خراش تسکین نداشته باشد، هشداری بلندمرتبه می باشد. هنگامی که بیماری نخاعی یا سایر بیماری ها اتفاق، ممکن است خارش عصبی با کرم کپسایسین که از فلفل داغ گرفته شده است، درمان خواهد شد. این نحوه برای سوزاندن جاری به طور نامنظم بر روی پوست شلیک می‌شود.

بیماری سلیاک
جای جراحت و تاول روی زانوها، آرنج‌ها، کپل‌ها و یا مو راز، بسیار خارشی می باشند و علامت‌هایی از حساسیت پوستی بیماری سلیاک هستند. هنگامی‌که یک فرد دچار به بیماری سلیاک میلوتین مصرف می‌کند، سیستم ایمنی مخاطی در روده با تولید نوعی آنتی‌بادی به نام ایمونوگلوبولین پاسخ می دهد.

این آنتی بادی IGA به سلول‌های پوستی منتقل می شود تا پاسخ خارش را ساخت و ساز کند. تجویز داپسون می تواند تسکین دهنده خارش کوتاه‌مقطع برای پوست را فراهم کند؛ البته زخم روده‌ای جدی می‌باشد و بیماران باید یک رژیم غذایی بدون گلوتن برای زندگی را بپذیرند. در‌حالتی که بیماران سلیاک به خوردن گلوتن ادامه دهند، ممکن می‌باشد دچار سوءتغذیه، کم‌خونی، کاهش تراکم استخوان، ورم معده و حتی سرطان شوند.

حشرات
گاهی خارش پوست به دلیل گزش حشرات می باشد. در حالتی که پشه یا عنکبوت شما را نیش بزند، متوجه آن میشوید؛ اما تشخیص نیش ساس و کنه دشوار‌تر است؛ زیرا جای نیش این حشرات مانند بثورات پوستی به نظر می‌رسد. در حالتی‌که در پوست سر یا مو سر حوزه‌ ی تناسلی خود احساس خزیدن و خارش دارید، علت آن ممکن می‌باشد شپش باشد.

درماتیت آتوپیک یا اگزما
در این نقص‌، لکه‌های خشک، پوسته پوسته یا بثورات برآمده را روی پوست خود می بینید. علت اگزما هنوز روشن نیست؛ البته معمولاً خارش پوست‌ در اگزما شدید می‌باشد. کودکانی که در خانواده‌ی خود سابقه‌ی آسم یا حساسیت (آلرژی) دارا‌هستند، بیشتر ممکن هست به اگزما مبتلا شوند. حساسیت‌های غذایی خاص و خاراندن پوست اگزما را بدتر می‌کند.

درماتیت تماسی
این بثورات خارش‌دار ناشی از عکس العمل به چیزی هست که در تماس با پوست شما است. تشخیص علت تشکیل داد این بثورات گاهی نیازمند تحقیق فراوان است. فلزات جان دار در جواهرات، اسباب و اثاث آرایشی و بهداشتی و تولیدها پاک‌کننده‌ای که استعمال میکنید، ممکن است علت درماتیت تماسی شما باشند. پیچک سمی نیز نوعی درماتیت تماسی را ایجاد کرد می‌کند. برای درمان درماتیت تماسی باید از چیزهایی که تامل‌میکنید‌ علت ساخت و ساز آن هست، بپرهیزید .

خشکی پوست
یکی‌از دیگر از مهم‌ترین دلایل خارش بدن، خشکی پوست می باشد. چنانچه حوزه‌‌ای که می‌خارد، هیچ‌گونه جوش یا التهابی نداشته باشد، به احتمال زیاد دلیل خارش آن حوزه‌، بی آبی پوست می‌باشد. وضعیت آب و هوا هم در بی آبی پوست تأثیر داراست. شست‌وشو بسیار بدن هم می تواند باعث از در میان رفتن چربی پوست شود. خارش پوست کلیه دسته‌های سنی را غرض قرار می‌دهد. هر چه سن افراد بیشتر شده، پوست بدنشان خشک‌تر و کشیده‌تر می گردد.

برای درمان خارش پوست می‌توانید از مرطوب‌کننده های کیفیت بالا به کار گیری فرمایید. در حالتی‌که که التهاب موضع به خلل خارش پوست اضافه شد، بهتر هست که سریع‌تر به دکتر معالج مراجعه کنید.

کهیر یا التهاب پوستی
کهیر در حقیقت همان التهاب پوستی هست که در بهره آزاد شدن نوعی ماده شیمیایی، به نام «هیستامین» در بدن دیده می شود. با آزاد شدن این ماده شیمیایی، رگ‌های کوچک خونی به بیرون تراوش می‌کنند؛ به همین برهان است که کهیر با التهاب پوست یار و همدم هست.

مشکلات خل وچل
افسردگی، اضطراب، نگرانی و وسواس هم قادر است باعث خارش بدن شود. بعضی وقت ها شاهد این هستیم که خارش پوست هیچ علامت فیزیکی و ظاهری از خود بروز نمی‌دهد. اکثر وقت ها وقت ها این ذهن افراد هست که شم خارش را القا می‌کند و فرد را مجبور به خارش قسمتی از بدن می‌کند. خارش‌های بیش‌ازحد ممکن می باشد به پوست جراحت برساند.

آبله مرغان و زونا
یکی از از سایر از رایج‌ترین واصلی‌ترین استدلال خارش بدن آبله‌مرغان و زونا است. هنگام ابتلا به این بیماری حس سوزش، خارش و درد موضعی قبل از بروز تاول‌ها به سراغ شما می آید. در آبله‌مرغان یا زونا با جوش‌هایی قرمزرنگ و آکنده از مایع مواجه هستیم و بسیار خارش داراست و کل نصیب‌های بدن را در برمی‌گیرد.

بارداری
برخی خانم‌ها در طی مجال بارداری در گیر خارش پوست خصوصاً در حوزه‌ شکم و ران‌ها میگردند. در برخی افراد هم خطاها پوستی مانند درماتیت خود را به صورت وخیم‌تر نماد می‌دهند.

عفونت‌های قارچی
عفونت قارچی پوست سر، قارچ پای ورزشکاران و بسیاری دیگر از عفونت‌های قارچی از دلایل خارش سطح پوست بدن هستند. این بیماری‌ها با درمان‌های ضد قارچی مانند کرم و شامپوهای درمانی بهبود پیدا می‌کند.

تزریق چربی زیر چشم

۵ بازديد

یک کدام از روشهای رفع چاله تیرگی و جوانسازی تحت دیده، تزریق پرکننده‌هایی مانند ژل و چربی هست. گودی و سیاهی تحت دیده میتواند در تاثیر کارداران ژنتیکی به وجود خواهد آمد یا این که به دلایلی مانند کاهش وزن و ارتقاء سن، که همه به کاهش چربی پایین دیده می‌انجامند، تولید می‌گردد.

امروزه با توسعه و گسترش‌های چشمگیری که در باب جوانسازی پوست به دست آمده، می‌قدرت با روشهای تهاجمی و غیر تهاجمی به جوانسازی زیر دیده پرداخت. از دلایل برجسته تمایل اشخاص به تزریق چربی، می‌قدرت به غیر تهاجمی بودن آن و عدم نگرانی از پس زدن چربی بوسیله بافت ذیل دیده، اشاره نمود.

در ادامه این نوشته‌ی‌علمی ضمن آشنا شدن دکتر نوبت با کیفیت اجرا شایسته ترین تزریق چربی تحت دیده، درباره ی گرانبها تزریق چربی برای گودی ذیل دیده و همچنین مراقبتهای بعداز تزریق چربی ذیل دیده نیز اطلاعاتی استخراج خواهید نمود.

تزریق چربی زیر دیده
تزریق چربی پایین دیده مستلزم مهارت بالاست. چون در صورتی‌که که سلول‌های چربی به صدق برداشت نشوند و بافت سلامت و زنده‌ای جهت تزریق فراهم نگردد ماندگاری این تزریق ممکن میباشد به یک سری هفته محصور گردد.خلال اینکه عدم مهارت در تزریق چربی، خلال اینکه ممکن می باشد فایده عکس در زیبایی شخص داشته باشد، می‌تواند عوارض جبران ناپذیر متعددی نیز پیرو داشته باشد.

معمولا تزریق چربی زیر دیده برای رفع گودال این حوزه‌ به کارگیری می‌گردد. در حالتی که چربی به صدق تزریق نشود، در زیر دیده گلوله گلوله می گردد. و این فرمان خیر تنها چاله ذیل دیده را برطرف نمی‌نماید بلکه سبب ساز ساخت پف ذیل دیده هم می‌گردد.

تفاوت تزریق چربی پایین دیده با تزریق ژل چیست؟
چربی تزریق گردیده ذیل دیده برای تن شناخته شده است به همین جهت احتمال ایجاد کرد حساسیت نیست و حتی پاره ای از چربی تزریقی هم بعد از مدتی جذب تن شود. ولی در تزریق ژل تحت دیده بدین جهت که ماده‌ای فرنگی می باشد، قابلیت و امکان تشکیل داد آلرژی و انتقال در محل تزریق وجود داراست. به همین جهت اغلب نتیجه ها تزریق چربی پایین دیده از تزریق ژل، طبیعی خیس میباشد.


ماندگاری تزریق چربی تحت دیده
ماندگاری تزریق چربی ممکن است تا سالها ادامه داشته باشد. همینطور ممکن میباشد بعد از یک‌سری هفته خاتمه پیدا نماید. همگی این مفاد به مهارت پزشک پوست و موی در تزریق چربی و امکان‌های بدنی خویش فرد بستگی دارااست. تن حدود 50 تا 65 درصد از چربی را جذب می‌نماید. به همین جهت هنگام تزریق، دکتر بیشتراز میزان مورد نیاز مبادرت به تزریق چربی می‌کند تا پس از جذب آنچه که باقی‌مانده می‌باشد مفید باشد.
تزریق چربی یک کدام از روشهای مطمئن و ایمن برای جوانسازی پایین دیده میباشد و اگرکه به صحت صورت پذیرد، ماندگاری بالایی نیز خواهد داشت.

عوارض تزریق
بایستی متذکر شویم در صورتیکه که تزریق چربی با اصول خاص خویش و تبحر پزشک معالج صورت بپذیرد، عوارض خاصی نخواهد داشت و در واقع بعدازظهر نقاهت شخص فقط به جهت آسیب‌های شناخته گردیده تزریق چربی است. اما نکته ی مهم دیگر اینکه ممکن است محل برداشت چربی گود و یا این که مبتلا وا رفته شدگی و ریزش پوست گردد که البته به ترازو برداشت چربی بستگی داراست.

تورم و کبودی محل برداشت چربی
با دقت به اینکه شغل برداشت با سوزن‌های منحصر ایفا می شود، نواحی منبع استحصال چربی مبتلا کبودی شود که بسته به تن شخص ممکن می باشد در دوران کوتاهی از میان رود. به طور معمول برای جلوگیری از چاله و کبودی از کرم های ضد لک و ضد رخنه‌ در‌این نواحی استفاده میشود.

تورم و کبودی محل تزریق چربی
همینطور پس از تزریق چربی به ذیل دیده، امکان کبودی و تورم در‌این بخش وجود دارااست که نهایتا با سپری شد دو هفته، کاملا ازبین خواهد رفت.

احساس درد بعداز تزریق چربی
بعداز تزریق چربی تحت دیده ممکن میباشد درد خفیفی در محل تزریق احساس گردد که در صدر با مصرف مسکن رفع گردیده و بعد از سپری شد فرصت، به کلی برطرف می گردد.

محافظت‌های بعداز تزریق چربی پایین دیده
- روی محل های تزریق چربی، کمپرس یخ در 24 ساعت اول و کمپرس گرم در 48 ساعت سپس به تناوب گذاشته خواهد شد.
- به مجال یک هفته در معرض گرما، استخر، سونا، جکوزی، سولایوم، سوز و سرما و فروغ و روشنایی شدید خورشید قرار نگیرید.
- در هنگام استراحت و خواب پایین رمز را بلند نمایید و یک بالش اضافه زیر رمز بگذارید.
- رژِم غذایی معدود نمک را تا یک هفته بعداز تزریق رعایت کنید.
- از ویرایش و ماساژ پوست محل تزریق غیروابسته هجران فرمائید.

هزینه تزریق چربی تحت دیده
هزینه تزریق چربی ذیل دیده، به عواملی مانند مهارت پزشک و معیار چربی مایحتاج برای تزریق بستگی داراست که در هر شخص ممکن میباشد مختلف باشد.

انواع شیارها و خطوط روی ناخن از علل تا درمان

۶ بازديد
ناخن‌ها از کراتین که یک پروتئین درشت مولکول در گیسو و پوست میباشد، درست شده‌اند و اکثر وقت ها به‌تیتر پنجره‌ای برای موقعیت تن درستی یا این که بیماری تن شناخته میشوند. به جهت بیماری‌های سیستمیک تن که بر رویش طبیعی تأثیر میگذارند، صورت و رنگ ناخن‌ها ممکن میباشد تغییراتی را تجارب نمایند، به این ترتیب تغییر و تحول ظواهر ناخن قادر است داده ها متعددی به شما و پزشکتان بدهد. طبیعتا ناخن های سلامت، صاف به لحاظ می رسند و رنگ مداوم و ثابتی دارا‌هستند؛ البته با ارتقا سن، ممکن میباشد ناخن به ناهنجاری های خاصی ابتلا گردد و صورت غیرطبیعی به خودش بگیرد. ناهنجاری ها می‌تواند ناشی از زخم دیدگی به انگشتان دست و پا و یا این که عفونت ها و عوارض بعضا از داروها مانند پرتو درمانی باشد. همینطور بعضی حالت پزشکی قادر است ظواهر ناخن ها را تغییر‌و تحول دهد. به صورت معمول، زخم‌های وارداتی به ناخن به معالجه نیاز ندارند؛ اما در صورتیکه این زخم دیدگی‌ها کلان و کبیر باشند، در آن شکل میباشد که شخص بایستی به دکتر مراجعه نماید. 

دکتر نوبت



کوشش ناخن
ناخن ها یک سری کارایی و نقش مهمی را در ساختار تن آدم دارا‌هستند، مثلا:

ناخن ها، شم لامسه و لمس کردن را در انتهای عصب انگشتان دست و پا تقویت می نمایند.
ناخن ها تحت عنوان صفحه های محافظتی از جدا شدن یا این که جراحت دیدن انگشتان دست و پا در حین شغل های روزانه دوری می نمایند.
ناخن ها در ایفا اکثری از تلاش های روزانه مانند به دست آوردن و یا این که خاراندن به آدم ها یاری می نمایند و در زیبایی دست و پا مداقه خاصی دارا هستند

اقدامات قبل از انجام کربوکسی تراپی صورت

۵ بازديد
کربوکسی تراپی یکی‌از جدیدترین روش ها برای لاغری بدن می باشد که دوستداران زیادی به خصوص در کشورهای اروپایی داراست. تزریق گاز دی اکسید کربن به چربی بدن منجر تبدیل شدن این گاز به اسید کربنیک می‌شود. اسید کربنیک با سرعت زیاد آغاز به حل یا رهاکردن سلول های چربی می کند و سبب ساز لاغری و خوش اندامی میگردد. کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا چربی‌های ناخواسته‌ای که در بازو، پا، باسن، صورت و سایر نقاط بدنتان دارید را سوای اینکه نگران عوارض آن باشید از در میان ببرید.

دکتر نوبت


در‌این‌شیوه، پوست با افزایش سلول های خونی، فعالیت بیشتری نسبت به قبل از تزریق خواهد داشت و این فرمان موجب می شود تا سلول های چربی در اثر این کار از فی مابین بروند؛ ولی این حادثه بدین مضمون‌ نیست که صورت شما به طور کاملً لاغر می شود بلکه در اثر این متابولیسم، رشد کلاژن و الاستین پوست ارتقاء یافته و در پایان پوستی سفت و ارتجاعی خواهید داشت که موجب شکل گیری شرایط طبیعی صورت شما خواهد شد. این ماده به سلولهای چربی و بافت های همبند دلیل سلولیت حمله کرده و آنان‌را از هم میشکند و در نتیجه موجب چاقی صورت نمی گردد.
مزایای کربوکسی تراپی صورت
در کربوکسی تراپی نکات بسیار زیادی وجود داراست که بیماران و پزشکان را به انجام این شغل زیبایی تشویق می‌کند. مثلا مزایای این نحوه:
کاهش و از بین رفتن چربی‌های موضعی
کاهش و از در میان رفتن جای جراحت و اسکار
از دربین بردن حلقه‌های تیره دور و بر چشم
بدون نیاز به جراحی و اتاق عمل
بدون نیاز به بیهوشی
ارتقاء واحد سنجش گردش خون در عروق
افزایش سوخت و ساز بدن
افزایش خاصیت ارتجاعی و کلاژن سازی پوست
بهبود کیفیت و نرمی پوست
بهبود پوست پس از لایه برداری ناشی از پرتودرمانی و لیزر درمانی
کربوکسی تراپی صورت چه گونه جاری ساختن میشود؟
دکتر معالج، با سوزن های ریز تزریقی گاز دی اکسید کربن را به تحت پوست انتقال می دهد. دی اکسید کربن، جریان خون را در حوزه‌ انتقال داده شده افزایش می‌دهد و به هنگام برخورد با سلول های چربی سبب تخریب و از دربین رفتن آن‌ها میگردد. با تمرکز به بخشی از صورت یا بدن که زیر درمان قرار میگیرد نحوه جاری ساختن فعالیت مختلف میباشد؛ ولی طریق کلی شغل به این صورت است که مخزن گاز دی اکسید کربن بوسیله لوله های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل میباشد. پزشک میتواند واحد سنجش فشار گاز خروجی را انتخاب کند. دی اکسید کربن از طریق لوله های استریلی که یک فیلتر در انتهای آن جای‌دارد جریان می‌یابد. فیلتر ناخالصی های گاز را قبل از انتقال به بدن از بین میبرد. این طرز نسبتاًً فارغ از درد است؛ البته افراد میتوانند قبل از اجرا شغل از پماد بیحسی استعمال کنند.


اقدامات قبل از ایفا کربوکسی تراپی صورت
قبل از کربوکسی تراپی نیاز نیست اقدام خاصی صورت گیرد مگر اینکه پزشک معالج، تشخیص دهد که فرد نیاز به اجرا عملی خاص دارد. به صورت کلی نیاز می باشد که فرد قبل از جاری ساختن کربوکسی تراپی نظافت خود را رعایت نماید و از مصرف الکل از 24 ساعت قبل هجران نماید. در برخی موارد پزشک، انجام بعضا از آزمایشها را قبل از کربوکسی تراپی ضروری دیده و برای فرد الزام می‌دارد که ما یحتاج هست کلیه این آزمایشها انجام یافته و جواب آن به وی ارجاع داده شود.

نگهداری های بعد از کربوکسی تراپی صورت
نگهداری های پس از کربوکسی تراپی صورت به شرح ذیل است:

تا 24 ساعت بعد از کربوکسی تراپی از رفتن به شنا و استحمام با آب سرد خودداری شود.
تا یک ماه پس از کربوکسی تراپی از قرار خریدن در معرض آفتاب دوری شود.
کرم ها و داروهایی را که پزشک معالج تجویز کرده است مرتب استعمال شود.
مفاد بازداشتن استفاده از کربوکسی تراپی
بیماران در گیر به نارسایی کلیوی
زنان باردار
بیماران در گیر به سرطان
افراد دچار به کم خونی شدید
بیماران دچار به صرع
بیماران مبتلا به بیماری مغزی
بیماران دچار به گلوکوم
ماندگاری کربوکسی تراپی صورت
ترازو ماندگاری کربوکسی تراپی صورت به طور معدل حدود 6 ماه میباشد که با تکرار کربوکسی تراپی میزان ماندگاری آن نیز ارتقاء مییابد.

درمان کم پشتی ریش و سبیل

۶ بازديد
یکی از عناصر زیبایی ساز در صورت مردان، ریش و سبیل می‌باشد. برخی از مردان به دلایل مختلفی دارای ریش و سبیل معدود‌ پشتی در حوزه‌ صورت خود میباشند. رشد موهای صورت یا ریش یکی از علائم بلوغ در پسران هست؛ ولی در مواردی فرد، ریش در نمی آورد یا ریش های بسیار کم پشت و تنکی دارااست. اگرچه رشد و توزیع فولیکول های مو سر در بدن افراد خلال وضعیت هورمونی به متغیرهای ژنتیکی هم خیلی وابسته هست؛ ولی کلاً برای تحقیق تأثیر اختلالات هورمونی بر رشد ریش و سبیل، اول باید چندین دکتر نوبت اقدامات تشخیصی را پشت راز بگذارید. پرپشت کردن ریش و سبیل یکی‌از موضوعات مربوط به زیبایی و ظاهر میباشد که بعضی از مردان در‌پی راهکارهایی برای ساخت و ساز آنها می‌باشند. با توسعه‌های انجام یافته روشهای مختلفی جهت درمان این عارضه وجود دارد که به دنبال معرفی می‌گردد.

کاشت ریش و سبیل در اصفهان را با مراجعه به کلینیک پزشک رامین مدرسی، یکی از مدرن ترین و مجهزترین مرکزها کاشت مو سر تجربه نمایید. برای دستیابی اطلاعات بیشتر و دریافت دفعه، با شماره‌های نوشته شده در همین ورقه تماس حاصل نمایید.

علل کم پشتی مو سر صورت آقایان
1. عوامل ژنتیکی
عوامل ارثی یا ژنتیکی احتمالاً مهم‌ترین دلایل نادر‌پشت بودن ریش و سبیل می باشند. برای این خلل، دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را عوض کند. اکنون کاشت ریش و سبیل تنها روش درمان هست. داروها، لوسیون‌ها، سرم‌ها، مزوتراپی و سایر روش‌ها نمی‌توانند سبب ساز پرورش ریش و سبیل شوند.

2. هورمون‌ها
هورمون‌ها می‌توانند یکی از دست اندرکاران کم‌پشتی ریش و سبیل باشند. هورمونی که روی رشد موهای ریش و سبیل تأثیر حیاتی دارااست، تستسترون می باشد. یک کدام از هورمون‌های جنسی بدن که به هورمون جنسی مردانه نیز معروف میباشد. ساخت و ساز و ترشح هورمون تستسترون در زمان بلوغ آقایان زیاد میشود. برخی از تقاضاکنندگان کاشت ریش و سبیل کسانی می باشند که تستسترون کمتری ایجاد کرد می‌کند.


3. زخم‌ها و بیماری‌ها
بعضا آسیب‌ها به پوست و بیماری‌های پوستی می‌توانند منجر طاسی موقت یا دائم در نواحی ریش و سبیل شوند. برخی از این مورد ها عبارتند از:

آسیب و اسکار
جای بخیه
شکستگی
شغل‌های جراحی مثل جراحی ترمیم ترک کام
سوختگی‌ها
فولیکولیت (التهاب فولیکول‌ها)
به جز این مورد ها، آلوپسی آره‌آتا یا ریزش گیسو سکه‌ای هم میتواند سبب ساز ریزش و معدود‌پشتی موهای ریش و سبیل خواهد شد. ریزش مو سر در آلوپسی آره‌آتا (چه در راز و چه در ریش) معمولاً فعلا می‌باشد؛ البته به صورت عصر‌ای تکرار میشود.
4. سبک زندگی
می‌دانیم که باید خواب کافی داشته باشیم، غذاهای سالم بخوریم، ورزش کنیم و از ترازو استرس خود بکاهیم. این مفاد برای تندرست عمومی بدن و همچنین رویش ریش و سبیل اصلی میباشند. در زمینه ی رژیم غذایی، ویتامین‌های بیوتین و نیاسین می‌توانند روی رشد ریش و سبیل و موهای راز مؤثر باشند. این ویتامین‌ها در خوراکی‌هایی مانند تخم مرغ، آووکادو، شیر، ماهی و تخم آفتابگردان یافت میگردند.

تا چه سنی رشد ریش بی نقص می گردد؟
تا سن 22 سالگی معمولاً ریش به‌طور کامل الگوی خود را علامت داده و کامل می‌گردد.

تشخیص علل معدود پشتی موی ریش
در اکثریت موارد با آماده ساختن شرح موقتی و معاینه بالینی می توان به علت معدود پشتی ریش پی توفیق. در مواردی ممکن می‌باشد نیاز به استیناف های تکمیلی مانند آزمایشات هورمونی، ژنتیکی و یا نمونه برداری از پوست باشد. در‌صورتی‌که که سایر صفات ثانویه جنسی مردانه ظاهر شده باشد الزاماً نیازی به آزمایشات هورمونی نیست.

درمان نادر پشتی ریش و سبیل
درمان های دارویی
در مورد ها بیماریهای مو سر مثل بیماریهای خود ایمنی، روماتیسمی و قارچی قابلیت دارد احتیاج به درمان منحصربه‌فرد باشد.

درمان های هورمونی
این نوع درمان ها فقط در زمینه ی ها کمبودهای هورمونی استعمال دارا‌هستند و در مواردی که فرد مبتلا کمبود هورمونی نیست، استفاده از هورمون های جنسی مردانه صرفا باعث پیدایش عوارض این هورمون ها خواهد شد.

درمان های موضعی مشوق موی
داروی عمده آیتم به کار گیری در این مجموعه محلول موضعی ماینوکسیدیل می باشد. در عده ای که دارای فولیکول های موی می‌باشند و به صورت ارثی مبتلا عدم پرورش یا تأخیر در رویش موهای صورت میباشند، استفاده از این دارو با نتیجه ها قابل قبولی یار و همدم میباشد.

مزوتراپی
مزوتراپی یکی‌از روش‌های درمانی میباشد که به رشد مجدد موها هم امداد می‌کند. اصولاً این شیوه درمانی مؤثر برای امداد به رویش موهای سر آیتم به کارگیری قرار میگیرد؛ ولی می‌توان از این‌شیوه برای درمان ریزش گیسو صورت هم کمک گرفت. معمولاً درصورتی‌که موهای صورت به‌صورت نامنظم و متفرق رشدکرده‌ باشند یا این که پرورش آنان بسیار معدود و ضعیف‌باشد، از مزوتراپی ریش و سبیل استفاده می‌کنند. متدهای متفاوتی برای اجرای تکنیک درمانی مزوتراپی مورد به کار گیری قرار می‌گیرد. بر پایه ی الگوی ریزش ریش و واحد سنجش این ریزش، از کوکتل‌های درمانی متفاوتی به کار گیری می شود. کوکتل‌های آلوپاتیک مورداستفاده در مزوتراپی مو سر ، معمولاً حاوی ویتامین‌های متعدد، انواع مواد معدنی، الاستین، کلاژن پوستی ، ترکیبات گشادکننده عروق و سایر اجزای فعال میباشند.