یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

مراقبت های پس از برداشتن لنز

۳ بازديد

همینطور در شکل وجود حالت فرسایش پی درپی، لنز دست کم برای ۲ ماه گزینه به دکتر نوبت  کارگیری میباشد.


در حالتی که بعداز فعالیت لیزیک و لازک لنز پانسمان بیفتد چه فعالیت می بایست کرد؟

در‌حالتی که بعداز فعالیت لیزیک یا این که لازک با افتادن لنز پانسمان روبرو شدید، هیچ وقت برای استعمال مجدد از لنز مبادرت نکنید. چون در‌این مواقع احتمال خطر عفونت بسیار زیاد میباشد. شایسته ترین راه حل برای مواجه شدن با اینگونه مشکلی، مراجعه به دکتر میباشد.


محافظت‌های پس از برداشتن لنز

حفظ‌های پس از برداشتن لنز به تفصیل پایین میباشد:



روز بعداز برداشتن لنز می توانید استحمام فرمایید.

طی دو روز بعداز خزینه رفتن، از قطره کلرامفنیکل، هر 6 ساعت یک توشه به کارگیری فرمائید.

به کار گیری از قطره آرتیلاک برای هر 2 ساعت یک توشه حدود یک ماه بسیار اصلی میباشد.

استعمال از عینک دودی حدود یک ماه ضروری میباشد.

مسلماً قرص‌های تجویز گردیده را تا واپسین عدد مصرف فرمائید.

قطره بتامتازون را حدود یک هفته، هر 6 ساعت یک توشه باطن دیده‌ها بچکانید. آنگاه قطره فلوکورت جایگزین فرمایید. در هفته نخستین هر 6 ساعت یک قطره، هفته دوم هر 8 ساعت یک قطره، هفته سوم هر 12 ساعت یک قطره و هفته چهارم هر روز یک قطره مصرف شود.


مورد ها نهی کردن به کارگیری از لنز پانسمان پس از فعالیت لیزیک و لازک

لنز پانسمان بعضی اشخاص ممکن میباشد مطلوب نباشد. به همین عامل، آغاز شرایط مریض بوسیله پزشک معالج رسیدگی میشود که آیا قابلیت و امکان به کار گیری از لنز وجود داراست یا این که نه. دیدنی میباشد بدانید، برخلاف اینکه لنز تماسی برای بیماری‌های همانند عفونت، التهاب، جراحت، قرینه و کم آبی دیده مطلوب میباشد، در مواردی خاص ممنوع میشود. همینطور به کار گیری از لنز برای عده ای که قابلیت مراجعه تر و تمیز به دکتر را ندارند و نمی‌توانند آنتی بیوتیک‌ها را بخوبی و در اسرع وقت تمایل نمایند، سفارش نمیشود.
طبق لحاظ بعضی دیده پزشکان:


"هنگام برداشتن لنز بعداز کار لازک و لیزیک، حس بهتری به مریض دست میدهد و به تدریج سوزش و درد دیده‌ها التیام میبخشد. در واقع به کار گیری از لنز بانداژ یا این که پانسمان دیده مکان هیچ نگرانی‌ای ندارد و هر ساله بیشتراز 96 درصد از عده ای که‌این جراحی را اجرا میدهند، با توفیق عصر بهبودی را سپری می‌نمایند. فقط عوارض کوتاه بازه پس از برداشتن لنز، تاری رویت کرد میباشد که رفته‌رفته از میان می‌رود و رویت کرد بی نقص مریض را شگفت زده می‌نماید."
مقایسه اپی لیزیک و لازک

گسترش‌های علمی در قرن اخیر، به‌بهبود مدل معاش آدم‌ها امداد شایانی نموده است؛ ازجمله این بسط‌ها، اکتشاف اشعه لیزر میباشد. طی پژوهش ها بسیار معلوم شد که‌این اشعه در تشخیص و معالجه بیماری‌ها نقش مهم داراست. اشعه‌های لیزری با‌اعتنا‌به تشخیص ظریف‌خیس و به کارگیری نکردن از تیغ جراحی، هزینه‌های درمانی را کاهش می دهند. دیده آدم ازجمله اعضای حساس تن میباشد و معالجه اشتباهات چشمی مستلزم اعتنا و نازکی بسیار میباشد؛ به‌همین‌عامل استعمال از لیزر در حیطههای دیده‌پزشکی سراسر جهان ترویج داراست.


جراحی اپی لیزیک و لازک، ازجمله رایج‌ترین جراحی‌های لیزری دیده می‌باشند؛ به‌موجب این جراحی‌ها، قرنیه تغییر و تحول صورت پیدا می‌نماید و به نور و روشنایی لیزر اذن تمرکز بر روی شبکیه را می دهد. به این ترتیب، منجر اصلاح بصیرت شخص میگردد، ولی می بایست در لحاظ داشت که جراحی‌های لیزری مانند اکثر زمان ها معالجه‌های دیگر عارضه‌هایی را به‌همدم دارااست. پیرو، اپی لیزیک و لازک و همینطور عوارض ناشی از آن ها را به‌طور ظریف‌تری موردبررسی قرار می دهیم.


مورد این میباشد؛ اپی لیزیک یا این که لازک؟

لیزیک، یک کدام از شیوه‌های درمانی مبنی بر لیزر میباشد که برای اصلاح ایرادات بصیرت مانند دوربینی و مجاورت‌بینی کاربرد دارااست؛ ولی توسعه‌های فناوری طرق مختلفی را برای تغییر‌و تحول صورت قرنیه جایگزین نموده است. اپی لیزیک یکی این طرز‌ها میباشد که غرض از ایفا آن، کاهش درد بعداز شغل، تسریع بهبودی، صرفه‌جویی در طی و کاهش مخاطرات عوارض جانبی میباشد. در پروسه لیزیک، لایه‌هایی از سلول‌ها را از قرنیه غیروابسته می‌نمایند تا صورت آن ها تغییر تحول پیداکرده و انکسار یا این که ناکامی نوروروشنایی طبیعی روی شبکیه را قابلیت‌پذیر نماید. به این ترتیب، اشخاص می توانند روی اجسام بدور و مجاورت تمرکز نمایند و تصویر واضحی را ببینند.


بقیه طریق‌های لیزری عبارتنداز: کراتومیلوس رادیال (RK)، کراتومیلوسیس با نوروفروغ انکساری(PRK)، لازک و اپی لیزیک.


لازک و اپی لیزیک هر دو مطابق نحوه لیزیک با فرایندهای گوناگون می‌باشند؛ لازک دربرگیرنده محلول الکلی میباشد که سبب غیروابسته شدن اپیتیال روی قرنیه میگردد؛ اپیتیال نوعی سلول تخصصی میباشد که یک‌لایه بافت نازک به‌تیتر حایل ورودی ساخت و ساز می‌نماید.


بعداز استعمال از محلول الکلی در پروسه لازک، آن را شسته و فلپ اپیتلیوم (لایه نازک سطح فرنگی قرنیه) برداشته میشود؛ در این صورت دیده استعداد جراحی لیزری را دارااست و لیزر عملیات تغییر تحول صورت قرنیه را جاری ساختن میدهد؛ یا این که به تعبیروتفسیر دیگر می‌اقتدار اظهار‌کرد با لازک، لایه سطحی قرنیه شل و ول گردیده و به طرفین فشار داده می شود. پس‌ازاینکه لیزر به قرنیه تغییر و تحول صورت بخشید، لایه سطحی مجدد روی قرنیه قرار می گیرد. اگرچه لازک برای نخسین بار در سال 1996 شروع شد و در مقطع کوتاهی پس‌ازآن به وسیله سازمان خوراک و داروی ایالت متحده (FDA) تأیید شد، البته اپی لیزیک تا حد متعددی جایگزین این طرز گردیده‌است؛ چون محلول الکلی و خطرها ناشی از آن در فعالیت وجود ندارد.


در اپی لیزیک، یک فلپ اپیتیال با میکروکراتوم (دستگاهی که کمی از قرنیه را بااتصال تیغه‌ای که فلپ را برش میدهد) ساخت می شود و در موضع اول قرار می دهد. می‌قدرت اظهار کرد اپی لیزیک لایه سطحی روی قرنیه را با دستگاه منحصربه‌فرد بلند می‌نماید و بعد از تغییر تحول صورت قرنیه بوسیله لیزر، لایه روی قرنیه جایگزین می‌گردد. استعمال از این دستگاه برای ساخت ظریف فلپ اپیتیال، به‌مکان برش با تیغه یا این که لیزر و آن‌گاه جداسازی فلپ به‌شکل شیمیایی، سلول‌های اپیتیال بیشتری را نگهداری می‌نماید. به‌طورکلی، هر دو مراحل لازک و اپی لیزیک برای کاهش درد بعد از فعالیت، ارتقا سرعت بهبود بافت و رجوع بدون نقص بصیرت و همینطور کاهش تشکیل تیرگی بعد از شغل ایجادشده‌اند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.