چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مصرف مخدر در زمانه بارداری چه خطراتی دارد؟

۳ بازديد

۸۵. مصرف مخدر در زمانه بارداری چه خطراتی دارااست؟
ممکن میباشد مخدر از جفت بگذرد و وارد سیستم عصبی مرکزی جنین گردد. اگرچه مصرف تفننی مخدر درین زمانه معمولا برای جنین خطری ندارد، مصرف مخدر در حدود مجال وضع حمل سبب می‌گردد نوزاد بعداز ولادت در گیر غم تنفسی (نماید شدن کار تنفس)  دکتر نوبت  خواهد شد.

درمقابل، اعتیاد به مخدر در زمانه حاملگی ایرادات متعددی پیرو داراست. برای مثال:

اشتباهات جفت، مشتمل بر پاره‌گی و ناقص بودن جفت
پاره‌گی زودهنگام پرده ی جنینی
درد وضع حمل زودرس و وضع حمل زودتر از موعد
محصور شدن پرورش جنین
پره اکلامپسی
سقط یا این که مرگ جنین
خون‌ریزی شدید بعداز وضع حمل
التهاب پرده ی جنینی (عفونت داخل آمنیوتیک)
با این درحال حاضر، به‌رنج می اقتدار تشخیص اعطا کرد این عوارض به جهت مصرف یا این که رخنه‌ مخدر فیس داده میباشد. مصرف بقیه مواد یا این که تندرست، شرایط تغذیه و دیوانه مامان نیز دراین مورد نقش دارااست.

در صورتی‌که در روزگار بارداری به مخدر اعتیاد پیدا نمائید، جنین مبتلا سندرم سوراخ مواد به اسم سندرم شکاف نوزاد می‌گردد. علائم و نشان‌های این سندرم که معمولا برهه زمانی کوتاهی پس از ولادت ظواهر میشود و تا تعدادی روز یا این که یکسری هفته ارتفاع میکشد عبارت میباشد از:

لرزش
اضطراب
اسهال
بازتاب مکیدن نوزاد هماهنگ وجود ندارد که منجر تغذیه‌ ضعیف می گردد
کج‌خلقی
ناله‌های شدید
نادر‌خوابی
ممکن میباشد مورد نیاز باشد نوزاد یکسری هفته در بیمار ستان بستری خواهد شد.
۸۶. آیا به هیچ عنوان مصرف مخدر در زمان بارداری بلامانع میباشد؟
دانشگاه متخصصان زنان و وضع حمل ایالات متحده اظهار می دارد حاملگی نباید به جهت نگرانی بابت سوء مصرف مخدر یا این که سندرم سوراخ نوزاد، دلیلی برای عدم معالجه درد شدید باشد.

در شرایطی که آبستن می‌باشید و درد مزمن دارید، دکتر جلوگیری یا این که به دستکم رساندن مصرف مخدر را مقصود قرار میدهد. احتمالا وی به سراغ بقیه مورد‌های معالجه مانند ورزش، فیزیوتراپی و رفتاردرمانی و داروهایی غیر از مخدر می رود. در حالتی که در زمان بارداری برایتان مخدر تجویز گردد، احتمالا از شما مراد می گردد در کمترین مجال ممکن از آن به کار گیری فرمائید.

در‌صورتی‌که آبستن میباشید و خلل مصرف مخدر دارید، پزشک معالج داروی دیگری را جایگزین مخدر می‌نماید. در‌این طریق از داروی متادون در کنار مشورت کردن و رفتاردرمانی به کار گیری می‌گردد. شواهد آرم داده این نوع تراپی به پیشگیری از علائم رخنه‌ مخدر، کاهش خطر مصرف دوباره و تقویت تعهد به ایفا حفظ‌های فرصت بارداری امداد می‌نماید.

۸۷. ایراد مصرف مخدر چه تاثیری روی نگهداری‌های بارداری میگذارد؟
در حالتی که در زمانه بارداری مخدر مصرف میکنید یا این که مبتلا مشکل مصرف مخدر میباشید، پزشک معالج بسته به شرایط شخصی شما موردها تحت را اجرا میدهد:

تست بیماری‌های مقاربتی و بقیه بیماری های عفونی شایع
معاینه‌ افسردگی و بقیه اشتباهات رفتاری
سفارش سونوگرافی طی سه ماه اولیه برای انتخاب مجال ظریف حاملگی
مشورت کردن با متخصصان متفاوت برای برآورده کردن نیازهای مامان و جنین
معاینه و سخن پیرامون مصرف بقیه مواد، مانند تنباکو
حرف درمورد نرم افزار‌ی در دست گرفتن درد هنگام درد وضع حمل براساس نیاز و مراد‌های شخصی مامان
تشویق مامان به شیردهی، تا زمانیکه موقعیت مصرف داروهای جایگزین مخدر اثبات باشد، از مواد غیر مجاز به کارگیری نکند و برای مصرف داروی دیگر مبتلا نهی کردن به کارگیری نباشد
دکتر از مامان می‌خواهد بعداز وضع حمل به مصرف داروهای جایگزین مخدر ادامه دهد تا از عود اعتیاد دوری خواهد شد
بعداز وضع حمل درمورد طرز‌های پیشگیری از بارداری با شما حرف می‌نماید
در‌صورتی‌که در زمان بارداری درد شدید دارید، درمورد بی‌خطرترین شیوه معالجه با کارشناس مشورت کردن فرمائید. در صورتیکه آبستن می‌باشید و میپندارید ممکن میباشد مبتلا مشکل مصرف مخدر گردیده باشید، بلافاصله با دارای تخصص کلام نمائید. وی می تواند در اخذ معالجه موردنیاز برای شما و جنین یاری دهد.

۸۸. به چه وضعیتی چاقی مفرط می گویند؟
چنانچه (bmi) شاخص عده‌ی تن 30 یا این که فراتر باشد، چاقی مفرط تشخیص داده میگردد. شما میتوانید برای گزینش BMI وزن خویش به پوند را تقسیم بر قد به اینچ مربع فرمائید و در 703 ضرب نمایید. یا این که وزن خویش به کیلوگرم را تقسیم بر قد به متر مربع فرمایید.

موقعیت وزن

BMI

پایین وزن معمولی

تحت 18.5

معمولی

24.9-18.5

اضافه وزن

25.0-29.9

چاقی مفرط

30 و فراتر

۸۹. آیا بالا بودن BMI روی توان اینجانب برای آبستن شدن اثر میگذارد؟
بالا بودن BMI با مهار کردن تخمک‌گذاری معمولی به توانگری باروری جراحت می رساند. حتی‌در زنانی که تخمک‌گذاری منظم دارا هستند، هرچه BMI فراتر باشد، فرآیند آبستن شدن بیشتر ارتفاع میکشد. برخی از پژوهش ها نشانه می دهد با ارتقاء BMI، خطر توفیق‌آمیز نبودن لقاح تصنعی و مصنوعی نیز بیشتر میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.